čtvrtek 20. října 2016

Můj workcamp v Německu 2/2

V pondělí s náma měli kluci z Berlína poprvé pracovat. Už o víkendu jsme zjistili že si rádi přispí takže jsme byli zvědaví v kolik vstanou :D Vstali zhruba v 11 a po obědě za náma přišli. Práce jim od ruky moc nešla, za celý den vykopali dvě díry o hloubce zhruba 60 cm a rozměrech 50x50 cm. Většinu času totiž proseděli a prokouřili. Ráda bych zdůraznila že nejsem z těch, kteří dělají předsudky ohledně lidí kvůli toho odkud pochází. Vím, že se všichni nedají házet do jednoho pytle. Ovšem večer kluci přišli s tím, že je to práce těžká a že další den pojedou domů. Haló, workcamp je od toho aby se pracovalo! Zbylí 3 kluci z Pössnecku nevydrželi o moc dýl. Další den přestali chodit proto, že měli dopoledne kurz němčiny. Zůstali jsme tedy opět dva a to až do konce workcampu. Ono práce sama o sobě byla fajn, ale pro mě jako pro holku docela těžká. Kdyby nás bylo tolik kolik nás být mělo, bylo by to o něčem jiném. Vůbec jsme tak nestihli všechno co jsme měli v plánu.




Na víkend jsme měli naplánovaný opět Erfurt, protože jsme toho chtěli vidět víc. Navíc Jasmin tam studuje a bydlí, tudíž jsme přespali v jejím bytě. Večer jsme si zašli do irské hospody. Přišlo mi však že už v tuhle dobu jsme měli se Standou jakousi ponorku :D Byli jsme prostě pořád spolu a pomalu už si neměli o čem povídat. Večery byly pořád stejné, nedalo se jít nikam, protože jsme byli dost na samotě. Nicméně další den ráno jsme vyrazili do Drážďan. I přes škaredé počasí jsme toho viděli docela dost a bylo to fajn :)


Poslední týden jsme pracovali trochu déle než obvykle, ale stejně jsme toho moc nestihli. Jedno pozdní odpoledne jsme měli zařízenou malou přednášku u místního včelaře. Bylo to fajn, i když nemluvil anglicky a Jasmin nám nestíhala všechno překládat :D Pak nás Alex vzal na svou vlastní farmu. Kromě koně, prasat, králíků a krav měl taky velké výběhy s jelenama. Bylo to kouzelné. Bylo jich strašně moc, pobíhali všude kolem nás a my je krmili jablky rovnou z ruky. Bohužel jsem s sebou neměla mobil, takže nemám ani jednu fotku.
Domů jsem odjížděla ve čtvrtek ráno a po zdlouhavé cestě jsem večer konečně dorazila domů. V pátek jsme pak s přítelem měli naplánovaný prodloužený víkend na Jižní Moravě. Druhá půlka roku je u mě ve znamení cestování, protože momentálně teď pobývám v Anglii! Brzy se k tomu taky dostanu :D

Celkově rozhodně nelituju že jsem na workcamp jela. Ačkoliv proběhl v malém počtu, měla jsem aspoň lepší šanci procvičit si AJ, protože jsem při mluvení nebyla příliš nervozní. Navíc na nás byli všichni moc hodní a snažili se ať si to tam užijeme. Navíc je to zkušenost, kterou už vám nikdo nevezme. Tak hurá do toho!

Mějte se krásně :)
Aneta

Žádné komentáře:

Okomentovat